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Update 1.77 "Advancing Storm" - PATCH NOTES (de)


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WAR THUNDER PRÄSENTIERT: Update 1.77 “Advancing Storm”
Advancing Storm" bringt eine neue Version der Dagor-Engine - 5.0 und damit verbesserte Grafik, detaillierte Landschaften und Wettereffekte. Die Locations sind schöner und realistischer, die Sounds sind beeindruckender und wir haben zwei Dutzend neue Fahrzeuge hinzugefügt, darunter fünf Panzer auf Platz 6: Т-64B, M1 Abrams, Challenger, Leopard 2K und AMX-30 Brenus.

 

Grafik
Dagor Engine 5.0 - eine neue Version der Game-Engine bringt War Thunder verbesserte Grafiken und Effekte.

  • Neue Landschaftsbildungstechnologie für Bodenfahrzeugstandorte
  • Neue Algorithmen der Landschaftstexturierung und Detalisierung
  • Realistischer Schlamm und Pfützen)
  • Neue Anti-Aliasing-Technologie (Variance Clipping TAA)
  • Kontaktschatten und Schatten auf Effekten
  • Realistische Regeneffekte
  • Mehrschichtige Nebel- und Nebeleffekte

Andere grafische Verbesserungen:

  • Dynamische Sonne und Wolken
  • Die Auswirkungen der Geschosse/Granaten bis zu 30 mm Entfernung auf den Boden und andere Objekte wurden aktualisiert.
  • Die Spuren von HE-Granaten, die mit Kaliber 0,50 und höher auf den Boden aufschlagen, wurden verbessert.
  • Der Algorithmus für den postFX "Polynom" wurde geändert. Die maximale Helligkeit bei der Verwendung dieses Post-Effektes wurde auf das Zweifache des Originals begrenzt.

Bodenfahrzeuge

 

  • USA Magach 3 (Paket), M1 Abrams
  • Deutschland Leopard 2K
  • UdSSR T-64B
  • England Challenger
  • Frankreich AMX-30 (Paket),  AMX-30B2 BRENUS


Flugzeuge

  • USA F-84G-21-RE
  • Deutschland He 177A-5
  • UdSSR La-200
  • England MB.5 (Paket), Spitfire Mk Vb, Spitfire Mk Vb/trop (überarbeitets Modelll), Spitfire Mk Vc, Spitfire Mk Vc/trop (überarbeites Modell)
  • Japan Ki-108
  • Italien Spitfire Mk Vb/trop (Premium), Re.2000 serie 1
  • Frankreich Martin 167-A3, Yak-3 (Premium), M.D.452 Mystere IIC pre-series

Flotte
In der Zukunft in den Marinetests verfügbar werdend

USA   DEUTSCHLAND
     
  • PT-6 - Torpedoboot
  • PT-20 - Torpedoboot
  • PT-71 - Torpedoboot
  • PT-103 - Torpedoboot
  • PTF-7 - Kanonenboot
  • SC-497 - Sub-chaser
  • LCS(L)(3) -Landungsunterstützungsboot
  • PC-451 - SU-Boot-Jäger
  • PT-314 - Torpedoboot
  • PT-625 - Torpedoboot
  • PT-565 - Torpedoboot
  • PT-810 - Torpedoboot
  • PT-59 - Kanonenboot
  • Asheville - Schnelles Angriffsfahrzeug
  • Fletcher - Zerstörer
  • Cowell - Zerstörer
 
  • LS - Torpedoboot
  • S-38 - Torpedoboot
  • S-38b - Torpedoboot
  • R-41 - Minenräumer
  • R-130 - Minenräumer
  • R-301 - Minenräumer
  • SF 40 Leichte - Leichter Flakprahm
  • SF 40 Schwere - Schwerer Flakprahm
  • AF D1 - Kanonenboot
  • AF D3 - Kanonenboot
  • MZ1 - Kanonenboot
  • S-100 (1945) - Torpedoboot
  • S-100 (1944) - Torpedoboot
  • VS-10 - Torpedoboot-Hydrofoil
  • Jaguar - Torpedoboot
  • VS-8 - Kanonenboot-Hydrofoil
  • Albatros - Schnelles Angriffsfahrzeug
  • Zerstörer 1936 (1941) - Zerstörer
  • Z-20 Karl Galster - Zerstörer

Sounds
Verschiedene Änderungen in Bezug auf den Sound:

  • Ein neues (modulares) Prinzip zur Bildung von Schallereignissen für die Schüsse aller Geschütze (einschließlich Maschinengewehre, Maschinengewehre, Maschinenkanonen, MLRS und ATGMs) von Landfahrzeugen wurde hinzugefügt.
  • Neue Sounds für alle Maschinengewehre auf Landfahrzeugen wurden hinzugefügt.
  • Neue Sounds für alle Automatikkanonen für Bodenfahrzeuge wurden hinzugefügt
  • Die Geräusche aller Geschütze an Landfahrzeugen wurden überarbeitet.
  • Neue Sounds für MLRS auf allen Bodenfahrzeugen wurden hinzugefügt. Besonders auf der BM-13 "Katyusha".
  • Neue Sounds für ATGMs auf Bodenfahrzeugen wurden hinzugefügt.
  • Es wurden Nachhall-Schwänze für den Klang des Schießens auf alle Geschütze (einschließlich Maschinengewehre, Maschinengewehre, Maschinenkanonen, MLRS und ATGMs) hinzugefügt, um den Kaliberunterschied der Schießpistole zu hören. Dies gilt für beide Seiten (Gegner, Verbündete und eigene Kanonen).
  • Die Abhängigkeit der Schallleistung der Schüsse von allen Kanonen, MLRS und ATGMs von der Dichte des Geländes, das das Fahrzeug umgibt. Je dichter und dichter die Gebäude sind, desto länger ist der "Schwanz" des Schussgeräusches und desto kraftvoller ist der Schuss selbst.
  • Der Effekt des globalen Nachhallens für Innen- (Kabine, Turm) und Außengeräusche (Feld, kleine Gebäude) für Bodenfahrzeuge, Flugzeuge und Schiffe wurde hinzugefügt.
  • Ein deutlicher Unterschied in den Klängen aller Schüsse vom Blickpunkt des Richtschützen (Resonanzkasten, Mechanikteile, Hülsen) und aus der Sicht der dritten Person (Rumpeln, Geräuschoffenheit) wurde für Landfahrzeuge hinzugefügt.
  • Die Wirkung der Okklusion (Absorption von hohen Frequenzen und Abnahme der Lautstärke von Außengeräuschen) des Geschützturms/Fahrerkabine für Landfahrzeuge aus dem Blickwinkel des Schützen/Fahrers wurde hinzugefügt. Wenn sich der Fahrer jedoch in einer geschlossenen Kabine befindet und der Richtschütze sich in einer offenen Position befindet (oder umgekehrt, in beliebiger Kombination), wird dies durch den Effekt erklärt.
  • Die Abhängigkeiten der Lautstärke der Geräusche von Flugzeugtriebwerken Flugzeuge aus der Entfernung zum Hörer (Spieler) wurden überarbeitet.
  • Schichten mit extrem niedrigen Frequenzen für Explosionen, Kanonenschüsse, bröckelnde Strukturen und Panzeraufhängungen wurden hinzugefügt.
  • Eine neue musikalische Begleitung für jede Nation im Hangar im Spiel wurde hinzugefügt. Für Niederlage und Sieg Cutscenes wurden ebenfalls neue Musik hinzugefügt..

Schauplatz-, und Missionsupdates

  • Balancingmaßnahmen auf "Polen": Neues Dorf im Nordosten mit Respawn-Zonen im RB- und SB-Kampfmodus; Steinwall am Ufer des Sees, der die Respawn-Zone bedeckt.
  • Balancingmaßnahmen auf "Osteuropa".
  • Es wurden neue Missionen hinzugefügt, die größere Gebiete umfassen - "Europäische Provinz" und "Nachbarschaft Wolokolamsk" mit den Standorten "Osteuropa" und "Wolokolamsk".
  • Der städtische und ländliche Teil des Standortes "Maginot Line" wurde um wichtige Details erweitert.
  • Neue Testflüge für Düsenflugzeuge für die USA, Deutschland und Japan sind hinzugekommen.

Flugzeugmodell, Schadensmodell, Charakteristika und Waffenänderungen:

  • Das Kollisionsmodell mit fallenden Bomben gegen Flugzeuge wurde aufgenommen (ohne anfängliche Explosion). Im Arcade Battles Modus kann die Kollision nur mit feindlichen Flugzeugen stattfinden. In realistischen und simulierten Kämpfen ist ein Zusammenstoß auch mit eigenen Flugzeugen und verwandten Flugzeugen möglich. Als Folge der Kollision ändert sich die Flugbahn des Bombenfluges, der Schaden des Flugzeugs hängt von der Stärke der Kollision mit der Bombe ab.
  • Das Öffnen des Bombenschachts geht unabhängig vom Vorhandensein von Hängewaffen auf externen Haltern unter der Bedingung, dass das Vorhandensein solcher Waffen das Öffnen des eingeschalteten Bombenschachts nicht behindert..
  • A-26 (alle Modifikationen) - Zielbögen für defensive Bewaffnung wurden korrigiert.
  • MiG-3-15 (BK) - Die Munition wurde geändert auf 280 Schuss für das synchrone BS-Maschinengewehr und 145 Schuss für jedes flügelmontierte BK-Maschinengewehr.
  • Il-4 - Ein Fehler, bei dem es nicht möglich war, eine benutzerdefinierte Tarnung für das Flugzeug zu erstellen, wurde behoben.
  • TyphoonMk.Ia - Die Munition für die Maschinengewehre des Kalibers .303 wurde geändert. Für das Paar der äußeren und inneren Geschütze sind es jetzt 500 Schuss pro Maschinengewehr und 460 Schuss für das zentrale Maschinengewehr.
  • PB4Y-2 - Pre-set ohne Bombenzuladung wurde entfernt.
  • Potez 631 - Die Möglichkiet für den Einzelabwurf der 100kg Bomben wurde hinzugefügt.
  • Me 410 A-1/U2, B-1/U2 - Die Darstellung der Waffenmodule in der Röntgenansicht wurde korrigiert.
  • Me 410 B-1/U2 - Die Darstellung der Waffenmodule in der Röntgenansicht wurde korrigiert.
  • Do 17Z-2 - Bombe voreingestellt mit 4x250kg wurde laut Passdaten entfernt.
  • P-51(all modifications), F-82E - Panzerung wurde korrgigiert (Quelle).
  • La-5FN - Anzeige der hinteren Panzerplatte wurde in der Röntgenansicht korrgiert.
  • Do 217 E-4 - Maschinenkanone MG FF wurde zur MG FF/M geändert.
  • He 111H-16 - Maschinenkanone MG FF wurde zur MG FF/M geändert.
  • Spitfire Varianten I, II, V und IX - Panzerung der Treibstofftanks wurde korrgiert .
  • Potez 630 - Der Flugzeugtyp wurde zu Luftverteidigungs Jagdflugzeug/schweres Jagdflugzeug geändert.  
  • A-35 - Der Abwurf der Bomben vom Bombenbehälter wurde in AB korrigiert
  • Be-6 - Die Zahl der Schützen in der Besatzung wurde korrgiert .
  • Pe-3 (alle Varianten) — Die Anzeige der Nachladezeit für Raketen und Bomben auf der Besatzungskarte wurde korrgiert.
  • F6F-5, F6F-5N - Die Information in Bezug zu den Triebwerken wurde in der Röntgenansicht korrgiert.
  • Ki-102 - Die Symbole für die Munitionsgurte wurden korrigiert.
  • A6M3 mod 22 - 20 mm Typ 99 Mk 2 wurden zu Typ 99 Mk 1 geändert 
  • Hs 129B-2 - Der Abwurf der 4x50kg Bomben wurde korrgiert.
  • AD-4 (alle Varianten) — Bombenabwurf der folgenden Bombenladungen wurde korrgiert: 1x1000lb + 2x500lb and 1х2000lb + 2х1000lb.
  • D3A1 - Information in Bezug zur Verteidigungsbewaffnung wurde hinzugefügt.
  • D4Y3 - Wurde in D4Y3 Ko umbenannt (source).
  • F8F-1, F8F-1B, P-38L-LO, A-36, PV-2D, SB2С-4, SB2С-5, SBD-3 - Anhängegondeln mit DGP-1 MGs wurden hinzugefügt.
  • P.108A serie 2 - Die Anzeige der Anzahl der Schützen in der Besatzungskarte wurde korrgiert.
  • Beaufighter (alle Varianten) -
  • Verteidigungs-MG wurde zu Vickers K korrgiert. 
  • Der Zielbereich des Geschützturmes wurde korrgiert 
  • MiG-3 (alle Varianten) — The thickness of the rear armour plate has been changed from 6 to 8 mm (source).
  • FW 190 F-8  — Die Stärke der Motorpanzerung wurde korrgiert. Der äußere Ring wurde von 3 auf 6 mm geändert, der innere Ring von 5 auf 10 mm.
  • Su-6 (АМ-42) — Die Information über Panzerung und Treibstofftanks wurde korrigiert (source).
  • P-36G Hawk — Die Beschreibung des Motors Wright R-1820-G205A in der Röntgenansicht wurde von 14 auf 9 Zylinder geändert.
  • Boomerang Mk.I/Mk.II — Die Beschreibung des Motors Pratt & Whitney S3C4-G in der Röntgenansicht wurde von 18 auf 14 Zylinder geändert. 
  • Swordfish Mk.I — Die Möglichkeit durch einen Teil des Höhenleitwerks mit der Verteidigungsbewaffnung zu schießen wurde korrgiert 
  • Il-2M (all modifications) — Die Möglichkeit durch einen Teil des Höhenleitwerks und Flugrahmen mit der Verteidigungsbewaffnung zu schießen wurde korrgiert 
  • Il-10 (all modifications) — Die Möglichkeit durch einen Teil des Höhenleitwerks mit der Verteidigungsbewaffnung zu schießen wurde korrgiert.
  • B7A2 — Die Möglichkeit durch einen Teil des Höhenleitwerks mit der Verteidigungsbewaffnung zu schießen wurde korrgiert
  • Il-28, Tu-14Т, Kikka — Starthilfetriebwerke hinzugefügt.
  • Für die italienischen Flugzeuge im deutschen Forschungsbaum wurde die Synchronisation der Besatzungen auf Deutsch geändert.
  • Die Durchschlagsleistung der Panzerblitz II Raketen wurde korrgiert.
  • Die Masse der AP Mk I und AP Mk II Raketen wurde korrgiert 
  • Die Charakteristiken der S-21 Raketen wurde korrgiert
  • Einindividueller Start wurde für die Type 5 No.6 Mod.9 Raketen hinzugefügt.
  • Die Bombenzuladungen für die japanischen Armee- und Marineflugzeuge wurden korrgiert 
  • Der Name der 250kg Type 98 Num 25 Bombe wurde zu Navy Type 98 Num 25 geändert
  • Die Charakteristiken der Type 2 Nominal 50 Mod 1 Bomben wurde korrigiert.
  • Die empfohlene Geschwindigkeit für den Abwurf der 18-inch Mark XV Torpedos wurde auf 443 km/h (275 m/h) und die empfohlene Höhe auf 122 m (400 ft) geändert.
  • Das Universal Berezin-MG wurde in drei Varianten unterteilt: UBS, UBC & UBT 
  • Munition für "Luftziele" für die 20mm AN/M2 und AN/M3 Maschinenkanonen wurden hinzugefügt.
  • Die Charakteristiken der 30 mm Granaten der Kanone Mk.103 wurden Gemäß dem Datenblatt korrigiert.
  • MG 151/15, MG 151/20 - die Masse der Kanonen wurde korrigiert 

Bodenfahrzeugmodell, Schadensmodell, Charakteristika und Waffenänderungen:

  • SPAAG with radar (ZSU-23-4, М163, FlakPanzer Gepard and Type 87) - Sighting assist system in the form of a lead marker (as used in arcade) has been added. To switch it on you need to first lock the target by pressing “Select target” after that you will see the lock frame and lead marker.
  • Ground Vehicles of rank 5-6 - New mechanics for reloading by using a first-order ammo rack order has been implemented:
    • Leopard 1, Leopard A1A1, M46/M46 Tiger, M47/mKPz.47, M48A1, MBT-70/KPz-70, M60/M60A1 (AOS)/M60A1 RISE (P), T95E1, STB, Type 74, Centurion Mk.10, Vickers MBT, T-54 all, T-55A, T-62, IS-3, Object 906, FV4004, Conqueror, Object 268, Object 120, SU-122-54, AMX-30 all, Chieftain all.
  • M60A2 - A bug with presence of inaccurate weak zones in the area between the cannon mantlet and turret has been fixed.
  • M60A1 AOS - The weakened zone in the optics area in the cannon mantlet has been removed.
  • M60 - A bug with the presence of inaccurate weak areas between the turret and the hull has been fixed.
  • M47/mKPz.47 - The armour layout has been updated (source).
  • M48A1 - A bug with the presence of inaccurate weak areas between the turret and the hull has been fixed. The armour layout of the turret has been updated (source).
  • Centurion Mk.10 - A bug where there were inaccurate weak areas between the turret and the hull have been fixed.
  • Chieftain Mk.3/5/10 - A bug where there were inaccurate weak areas between the turret and the hull have been fixed.
  • Jagdpanther // Bfw.Jagdpanther - A bug where there were inaccurate weak zones in the area between the cannon mantlet and turret have been fixed.
  • M48A1 - A bug where the driver camera has been rotated in synchronisation with the turret has been fixed.
  • Begleitpanzer 57 - A bug related to the presence of zones which can be shot/damaged easily by shooting the turret armour has been fixed.
  • Begleitpanzer 57 - The parameters of vertical guidance for the TOW launcher with angles -6/+20 has been added. The value of the multiplicity of the sight has been specified equal to 4/12 (regular/zoom). Source: Henschel Wehrtechnik Waffensystem Begleitpanzer 57mm, Thyssen-Henshel, Bofors.
  • Begleitpanzer 57 - I-TOW ATGM has been added to the ammunition.
  • FV4005 - The effect when firing from the cannon and the effect of shells hitting have been changed.
  • Type-87 - Hull destruction effect has been added.
  • Ru 251 — The effect of hull destruction has been added.
  • M551— The effect of hull destruction has been added.
  • T92 — The effect of hull destruction has been added.
  • Object-120 - A bug where destroying the engine and transmission caused no hull destruction effect.
  • Tortoise - A bug with the paired machine gun where the tracer appeared between the barrels has been fixed.
  • FV102 Striker - A bug with lack of damage model for launcher mechanism has been fixed.
  • CA Lorraine - A bug where 3d decorations could be placed on wheels and exhaust pipes has been fixed. Suspension elements have been added to damage model.
  • M41 - a bug where the rear wheels were suspended above the ground has been fixed  
  • M4A5 Ram II - The firing flash display on anti-aircraft machine gun has been fixed.
  • ZiS-30 - A bug with the rotation of the cannon at 90 degrees when it has been destroyed has been fixed.
  • KPz-70 - A bug with the armour of the gun cradle has been fixed.  Previously it didn’t rotate with the turret.
  • AEC Mk.II // AC Mk.II AA:
    • A bug with inaccurate armour values being applied has been fixed.
    • The armour scheme has been clarified. Sources: Canadian Archives Microfilms, Department of National Defence Army, British A.F.V. Specifications // AFV Weapons Profile No 21
  • A30 Challenger - The armour scheme has been clarified. (Source)
  • A.C.IV - Following changes have been made:
    • Designation has been changed from “AC.IV Thunderbolt” to“A.C.IV”;
    • Maximum speed has been changed from 56 to 48 km/h;
    • Ammunition has been changed from 47 to 50 shots;
    • Engine power has been changed from 330 to 397 hp;
    • The armour layout of the vehicle frontal armour (hull, turret and mantlet) has been refined. Bugs with the presence of inaccurate weak zones in the area of the cannon and mantlet have been fixed.  
      • Sources: MP508/1, 1940 - 1946, G.S. Specifications Cruiser Tank AC3 and ACIV; MP392/36, 1942 - 1943, Tanks: Australian; Cruiser, Mark 3 (Experimental); MP392/36, 1942 - 1947, Australian Cruiser Tank Mark 3: production; and AC4, experimental; MP730/13, 1942 - 1944, B) Official papers; MP438/3, 1942 - 1943, Plans, Armoured Fighting Vehicles; MP730/13, 1942 - 1943, Tank Production in Australia: Stage IV. Discussions with United States and matters which led up to abandonment of tank programme; MP730/13, 1943 - 1943, A) Australian Tank Production Report by Colonel G A Green: B) Related Documents; MP730/13, circa 1942 - 1942, Armoured Fighting Vehicles Historical Notes (Dow)
  • Т-26 (1940), Т-26 (1 Gv.T.Br.) - The ammunition placement in the vehicle has been clarified. Source: “Т-26. Руководство службы”, 1940 //М.Коломиец, М.Свирин -  “Фронтовая иллюстрация 1-2003 - Лёгкий танк Т-26 1931-1941”.
  • Vickers MBT, M10 - The material of the hanging tracks with "rolled homogeneous armor" has been changed to "tracks".
  • ARL-44 - A bug related to the lack of reloading speed effect of the cannon dependant on the crew skill has been fixed.
  • Conqueror - The thickness of the onboard additional screens has been changed from 4 to 6 mm. Source: Report No.T.R. 17/1, Fig.21. Ammunition of the machine guns has been changed from 15000 to 7500 rounds. Source: Conqueror, Marks 1 and 2. Volume III - Armament. Pamphlet No.9. 1957
  • Engine power value has been corrected from 450 h.p. (2050 RPM) to 500 h.p. (1800 RPM) for the following tanks:  T-34-57 (1943)
    • Т-34-57 (1941)
    • Т-34 (1942)
    • Т-34 (1940)
    • Т-34 (1941)
    • Т-34E
    • Т-34E (STZ)
    • T-34-747(r)
      • Source: Руководство по материальной части танка Т-34, 1949
  • Cromwell Mk.I / Cromwell Mk.V - A bug where smoke grenades could not be reloaded at captured points has been fixed.
  • AMX-13 DCA 40 - The parameters of shells used have been clarified:
    • 40mm HE-T: speed has been changed from 874 to 1005 m/sec, type of the explosive mass has been changed from “tetril” to “torpex”, the mass of the explosive mass has been changed from 25 to 100 gram, the mass of the shell has been changed from 860 to 960 gram.
    • 40mm AP-T: speed has been changed from 874 to 1025 м/sec, the mass of the shell has been changed from 882 to 930 gram.
      • Source: Jane's Ammunition Handbook, 2002 // Gander, T. “The Bofors gun”, 2013.
  • Medium Tank M2 - The mass has been changed from 19 to 17.2 tonnes. Source: DEVELOPMENT OF ARMORED VEHICLES, volume 1 Tanks - AGF BOARD No.2
  • M36 - The mass has been changed from 30 to 28.1 tons. Source: Catalogue of Standard Ordnance Items, second edition 1944, volume I.
  • Valentine Mk.I - The engine power value has been reduced from 165 to 135 horsepower. Source: The Royal Armoured Corps Tank Museum. Tanks 1919-1940, The Interwar Period. The Royal Armoured Corps Centre, Bovington, Dorset.
  • Crusader AA Mk.II -
  • Ammunition has been changed from 600 to 1200 rounds.
  • Turret rotation speed has been changed from 40 to 70 degrees per second. Source: Report V/EL NO. 48. CRUSADER III A.A. II (TWIN OERLIKON). Performances of Power Traverse Gear on Slopes., The National Archives WO 194/172
  • Crusader AA Mk.I - The values of the armour for the turret have been corrected. Source: Canadian Archives Microfilms, Department of National Defence Army, British A.F.V. Specifications. Values, mm:
    • Front: 25.4 changed to 30
    • Side: 25.4 changed to 12
    • Rear: 25.4 changed to 12
  • Crusader AA Mk.II - The values of the armour for the turret have been corrected. Source: Canadian Archives Microfilms, Department of National Defence Army, British A.F.V. Specifications. Values, mm:
    • Front: 30 changed to 50.8
    • Side: 14 changed to 50.8
    • Rear: 17 changed to 50.8
    • Top: 12.7 changed to 20
  • Crusader AA Mk.I/Mk.II - The maximum speed has been changed from 42 to 44 km/h. Source:  Department of National Defence Army, British A.F.V. Specifications
  • Crusader AA Mk.I - The mass of the vehicle has been changed from 16.3 to 17.2 tonnes. Source:  Department of National Defence Army, British A.F.V. Specifications
  • Crusader AA Mk.II - The mass of the vehicle has been changed from 16.3 to 17.5 tonnes. Source:  Department of National Defence Army, British A.F.V. Specifications
  • Crusader AA Mk.II — A bug with incorrect visualization of the recoil for the Oerlikon cannon has been fixed.
  • Crusader Mk.III - The number of smoke grenades has been changed from 30 to 50. Source: WO 291_1439 Vol 1 British tanks
  • Centurion Mk.I - Armour has been corrected in the following zones, mm:
    • Turret front: 152 changed to 127
    • Side and rear of the turret: 89 changed to 76
    • Top, hull: 38 changed to 29
    • Top, turret: 29 changed to 25
    • Rear, hull: 20 changed to 38
    • Bottom, hull: 30 changed to 17
    • Bottom, turret: 19 changed to 25
    • Bottom, turret bustle: 20 changed to 38
      • Source: T.D.36515
  • IS-6 —  Hull armour  values updated (values in mm)
  • upper side armour: 100 -> 120
  • flank slopes 100 ->75
  • Source:  report on  IS-6 test build 21.09.1944
  • Т-64А - 3ОF26 HESH shell has been changed to the 3ОF19.
  • LVT(A)(1), LVT(A)(4) ZiS-2 - The value of the lower front plate has been changed from 12.7 to 6.35 mm. Source: Catalogue of Standard Ordnance Items, Second Ed. Vol.1 1944. R. P. Hunnicutt, Stuart, A History of the American Light Tank. Vol. 1
  • LVT (A)(1) -
    • Ammunition has been changed from 147 to 104 rounds.
    • The mass of the vehicle has been changed from 15.6 to 14.88 tonnes.
    • Values of vertical guidance angles have been changed from -12/+20 to -10/+25  Source: Catalogue of Standard Ordnance Items, Second Ed. Vol.1 1944.
  • LVT(A)(1) - The armour on the turret has been changed. Source: Catalogue of Standard Ordnance Items, Second Ed. Vol.1 1944. R. P. Hunnicutt, Stuart, A History of the American Light Tank. Vol. 1. Values, mm:
    • Front: 44.4 changed to 12.7
    • Side, rear: 31.75 changed to 12.7
    • Top: 12.7 changed to 6.35
  • T34 - Reverse speed has been changed from 8  to 13 km/h. Source: Record of Army Ordnance Research and Development - Heavy Tanks and Assault Tanks, 1945 // Army Service Forces - Development History of the Heavy Tanks, T29 & T30, 1945 //  
  • StuH42, StuG III G, KV-2 (1940), KV II 754r, M48A1, Ostwind, M3 Lee, FV4202, T-70 (1942), Т-80, GaZ-DSHK, Pz.IV C, Pz.IV/70(V), T-26-4, ASU-85, Black Prince, Comet Iron Duke, КВ-1 (Л-11), КВ-1Э, KV-IB, FV4202 - The order of the ammunition usage has been clarified.
  • AMX-30 - The value of the multiplicity of the sight has been specified. Current value - 8x multiplication with switching to 12x. Source: Comparative characteristics of main battle tanks, Fort Knox 1973
  • AMX-30B2 - The value of the multiplicity of the sight has been specified. Current value - 10x multiplication. Source:Comparative characteristics of main battle tanks, Fort Knox 1973
  • M60A1 (AOS), M60A1 RISE (P) - The armour values of the commander turret have been changed. Values, mm:
    • Front: 127 changed to 35
    • Side: 70 changed to 26
    • Back: 50 changed to 26
    • Roof: 101.6 changed to 30
      • Source: Questions of defense vehicles, 1976. Vol. - 67.
  • Chi-Ri II - The display of the icon regarding the effect of armour-piercing shells has been corrected.
  • Type 60 ATM - A bug where aiming was impossible after knocking out the gunner has been fixed.
  • Leopard A1A1 - The DM23 shell has been added to the ammunition.
  • Fire rate (shots per minute) has been changed for following vehicles:
    • Object 906: 9.96 → 10.02;
    • Т-54 (all): 6.96 → 7.02;
    • Т-55А: 6.99 → 7.02;
    • Т-62: 4.98 → 5.01;
    • T95E1: 6.99 → 7.02;
    • M48A1: 7.99 → 8.
  • AMX-30 (1972)/AMX-30B2 — Fire rate has been changed from 8 to 9 shots per minute. Source: “Kampfpanzer Leopard” - Heraugegeben von Raimund Knecht. J.F. Lehmanns Verlag München. Nr.6/7 “Internationale Wehr-Revue”.
  • M60/M60A1 (AOS)/M60A1 RISE (P) — Fire rate has been changed from 7,2 to 9 shots per minute.  “Kampfpanzer Leopard” - Heraugegeben von Raimund Knecht. J.F. Lehmanns Verlag München. Nr.6/7 “Internationale Wehr-Revue”.
  • Leopard/Leopard A1A1 —  Fire rate has been changed from 8 to 9 shots per minute.  “Kampfpanzer Leopard” - Heraugegeben von Raimund Knecht. J.F. Lehmanns Verlag München. Nr.6/7 “Internationale Wehr-Revue”.
  • ARL-44 (ACL-1) -
    • Cannon name has been changed to “SA44”. Sources: Note pour la Direction de l'Arme Blindée au sujet de l'état d'avancement du char de Transition // Note for the Direction of the Tank Army about the state of development on the transitional tank
    • Shell names have been corrected:
    • Armour-piercing: OR Mle.44
    • HE: OE Mle.28
      • Sources: Technical Service of the DEFA (Direction the study & manufacture of weaponry), Object : Test on the 75 SA 44
  • P.7.T. AA - Name has been changed. Previously was “P4T AA”. Source: Les autochenilles Citroën munies de propulseurs "Kégresse-Hinstin" Type P.4.T. - étude technique // Les autochenilles Citroën munies de propulseurs "Kégresse-Hinstin" Type P.7.T. - étude technique
    • Ballistics for the following shells fixed (the trajectory has become more flat, speed drop off has been corrected):
    • 100mm 3BM8
    • 105mm L28A1, M392A2, DM13, M728, M735, OFL 105 F1
    • 115mm 3BM3, 3BM4
    • 120mm L1G, L15A3, L23
    • 122mm 3BM11
    • 125mm 3BM9, 3BM12
    • 152mm APFSDS for M69, ХМ578E1 cannon
  • 90mm T320 - The shell mass has been changed from 5 to 3.6 kg. Source: Penetration performance of a series of T320e10 Arrow Projectiles, April 1956.
  • 12.8 cm Pzgr. - The mass of the shell has been changed from 28 to 26.35 kg. Source: Die Munition der deutschen Geschütze und Werfer. Berlin 1940 // Geschoßringbuch. Band II July 1939
  • 8.8 cm Pzgr.40 (KwK.36) - Shell speed values have been changed from 1000 to 930 m/sec. Source: Dokumentation W 127: Datenblätter für Heeres-Waffen, Fahrzeuge, Gerät // Waffen-Arsenal, Special Band 16, Die Deutschen Kampfwagen Kanonen 1935-1945.
  • 7.5 cm K.Gr.rot Pz. (KwK.37/StuK.37) - Shell speed values have been changed from 440 to 385 m/sec. Source: Dokumentation W 127: Datenblätter für Heeres-Waffen, Fahrzeuge, Gerät // Waffen-Arsenal, Special Band 16, Die Deutschen Kampfwagen Kanonen 1935-1945
  • 7.5 cm Spr.Gr.34 (KwK.37/StuK.37) - Shell speed values have been changed from 570 to 420 m/sec. Source: Dokumentation W 127: Datenblätter für Heeres-Waffen, Fahrzeuge, Gerät // Waffen-Arsenal, Special Band 16, Die Deutschen Kampfwagen Kanonen 1935-1945
  • BGM-71B TOW - Has been fixed:
    • The explosive mass from 3 to 2.45 kg.
    • Range from 3750 to 3000 meters.
    • Mass from 18.9 to 18.8 kg.
    • Projectile speed from 278 to 299 m/sec.
      • Source: Helicopter Gunnery. FM 1-140, 29 March 1996
  • 105mm OCC 105 F1 — Armour piercing value has been changed from 360 to 400 mm. Sources: AMX 30 Firepower – The Obus G HEAT round by Colonel Jean Périn (1972): International Defense Review // AMX 30 France’s Main Battle Tank by General Jean Marzloff, International Defense Review
  • MGM-51B/C - A bug related to launch and cruising flight speed of the rocket has been fixed.
  • 105 mm M735 - The mass has been changed from 4.1 to 3.7 kg. Initial speed has been changed from 1455 to 1501 m/sec. Source: FT 105-A-3 w/ C1-C3. "Firing Tables, Cannon, M68 On Tank, Combat, Full tracked: 105mm Gun, M60A3, M60A1, M60, and M48A5" C-1 includes M735 // Tank Gunnery (Abrams), FM 3-20.12, 1 October 2001

Flugmodelländerungen

  • Yer-2(all modifications), Wellington(all modifications):
    • Geometry data updated.
    • Wing, fuselage and tail aerodynamic characteristics corrected.
    • Separate fuel tanks enabled.
    • The amount of fuel and weapon load now affects the  center-of-gravity more correctly.
    • Maximum aircraft speed updated.
    • Maximum speed of landing gear retraction updated.
    • Engine power conditions updated.
  • BF 109 -A/B/E: 
    • Maximum overload has been increased to +13G
    • The aerodynamic characteristics of the wing, fuselage and tail have been corrected.
    • Maximum speed  of landing gear retraction has been corrected.  
  • Fw 190A-1/A-4/A-5 (all modifications), Fw 190D (all modifications), Ta 152C-3/H-1:
    • Wing geometry updated, balance at minimum fuel load updated.  
    • Wobbling in mouse aim control mode has been reduced.
    • Instructor opens radiator in advance for more efficient cooling.
    • Depending on the aircraft modification weight has been reduced for 8-10 kg.
  • N1K1 Kyuofu:
    • A bug where the aircraft could not reach its maximum overload at medium speed has been fixed .
  • N1K1-J ko:
    • Geometry data updated.
    • Wing, fuselage and tail aerodynamic characteristics corrected.
    • Engine critical altitude changed.
    • Inertia recalculated, as well as gunpod influence (resistance recalculated). Characteristics are now relevant to the data sheet.
  • P-51D-5/20/30 (all modifications):
  • Stability increased for all flight modes.
    • Flight speed influence on engine overheat has been increased (overheat higher at lower speed)
  • Corsair (all modifications):
    • Controllability has been improved for Mouse Aim control mode  
  • Corsair F.Mk II:
    • Maximum speed has been updated according to the data sheet
  • FW 200C:
    • Max speed at which landing gear can be retracted has been corrected. It is now 200 km/h according to «Manual D.(Luft) T.2660/1. Engine takeoff power has been updated  
  • A-26 (all modifications):
    • Engine power near ground has been increased by 80 h.p.  
  • А-26B-50:
    • WEP mode added.
    • “Injection” modification has been added.
  • MC-202/205 (all modifications) -
    • Overheat reduced
  • Hurricane (all modifications):
    • Completely new up to date thermodynamics within limitation of the engine cooling at low speed.
    • The aircraft polar, wing sweep and other parameters which do not affect aircraft performance characteristics but more precisely set the correct behavior of the aircraft according to the reports have been recalculated.
    • The calculation of inertia has been completely updated according to the catalog of parts of the aircraft. All characteristics are combined in new data sheets: MkI, MkII.
  • Hurricane Mk.I:
    • WEP +12" added (“injection” modification added).
  • Sea Hurricane Mk.IB/IC:
    • WEP +16" added with limited time for use.
  • Hurricane Mk.IIB/Trop:
    • WEP +14" added, tropic filter influence on speed is now taken into account    
  • Hurricane Mk.IIB (USSR):
    • WEP +14" added, speed loss due to replacement MGs with ShVAK cannons and speed gain due to absence of tropic filter has been taken into account (slightly increased overall)
  • Hurricane Mk.IV:
    • WEP +18".
  • P-47D (All Series):
    • The aircraft polar, wing sweep and other parameters which do not affect aircraft performance characteristics but more precisely set the correct behavior of the aircraft according to the reports have been recalculated.
    • The calculation of inertia has been completely updated according to the catalog of parts of the aircraft.
  • Ki-102 otsu:
    • Geometry data updated.
    • Wing, fuselage and tail aerodynamic characteristics corrected.
    • Engine critical altitude changed. Inertia recalculated.
  • Do 335 (all modifications):  
    • Rudder sensitivity performance change at high speed updated. This will allow a reaching of maximum overload faster but not exceed it.
    • Propeller polars have been recalculated which will permit slightly better acceleration at lower altitudes.
    • Thermodynamics have been updated in terms of overheating in non-combat modes of flight.
    • A new function regarding the dependence of cooling adequacy at low speeds (for example, on turning) has been added, especially for the rear-engine that receives less cooling.
    • A0 - the GM-1 system is installed in the form of two additional stages of the supercharger and the weight of the afterburner mixture included in the total weight of the fuel.
    • B2 - The GM-1 system has been replaced with the MW-50 afterburner system for installed Db-603EM / FM engines with the 2250PS forcing power at the ground, which allows a rise in speed at sea level to 640 km/h.
  • AD-4 (France):
    • A bug where it was possible to use an un-historical non-existing arrestor hook has been fixed.
  • Sunderland Mk.3, Mk.5:
    • Inertia moments have been increased.
  • Halifax Mk.3:
    • Inertia moments and the maximum permissible overload have been increased.
  • Spitfire (all modifications), Seafire Mk.XVII, FR.47:
    • The thermodynamics has been updated.
    • The efficiency of the cooling system at low speeds has been reduced.
    • Longitudinal stability has been reduced.
  • R2Y2 (all modifications), S.O.4050 Vautour (all modifications), Ki-200, Me.163B:
    • Excessive drag in slipping has been fixed.
  • Yak aircraft with VK-107 engines:
    • The indication of power in the aircraft card has been corrected.
  • La-200:
    • Initially configured according to the data sheet.
  • He 177A 5:
    • Initially configured according to the data sheet.
  • MB.5:
    • Initially configured according to the data sheet.
  • M.D.452 IIC: 
    • Initially configured according to the data sheet.
  • Re.2000:  
    • Initially configured according to the data sheet.
  • Martin 167-A3:  
    • Initially configured according to the data sheet.

CDK

  • Aufgrund der Veröffentlichung des Updates 1.77 und der Überarbeitung des Kollisionsmodells mit neuer Terrain-Technologie müssen alle Custom Assets (inklusive Custom Hangars) optimiert werden. Ihr könnt warten, bis die Autoren die Inhalte auf War Thunder Live aktualisiert haben oder einfach die neueste CDK-Version herunterladen und Assets/Missionen, Hangars und andere Inhalte neu laden (herunterladen und hochladen).
  • Die Grundtexturen für einige Bodenfahrzeuge wurden geändert. In der Konfiguration der benutzerdefinierten Tarnung müssen Sie den Namen der Textur entsprechend der Liste  ändern oder die Tarnung erneut von LIVE herunterladen.

Wirtschaft und Forschung:

  • Zusätzliche Wintertarnungen für US-amerikanische, britische und deutsche Bodenfahrzeuge wurden hinzugefügt.
  • Abzeichen für französische Fahrzeuge können nun durch das Erledigen von Aufgaben freigeschaltet werden.
  • Neue Errungenschaften für französische Flugzeuge und Bodenfahrzeuge sind hinzugekommen.
  • Chieftain Mk.3 und Chieftain Mk.5 - Wurden in einer Gruppe im britischen Forschungsbaum für Landfahrzeuge zusammengefasst.
  • Panther A und Panther G wurden im Forschungsbaum der deutschen Landfahrzeuge zu einer Gruppe zusammengefasst.
  • BB-1 - Wurde in den Su-2 Baum verschoben
  • SB 2M-105 - Wurde in die SB Gruppe verschoben

Spielmechanik

  • Kampfgruppenstaffeln - die Möglichkeit, eine Liste zu öffnen und eine Bewerbung an Gruppen zu senden, deren Anführer Mitglieder Ihrer Staffel sind.
  • Ein Fehler bei der Arbeit an der Modifikation "Luftangriff" in RB, bei der die Reduzierung der Kosten für die Wiederbelegung des Flugzeugs durch den Verlust des Bodenfahrzeugs mit dieser Modifikation entfallen ist, wurde behoben. (source). Diese Änderung ermöglicht eine zusätzliche Reduzierung der Kosten für die Flugzeugeinstiege für jeden gescouteten Spieler, der von einem Verbündeten im Spielmodus mit Respawn-Punkten getötet wird.
  • Änderungen in der PvE-Mission "Assault. AB Panzer":
  • Der BR-Mechanismus wurde überarbeitet. Fahrzeuge mit BR 8.0 liegen ab sofort auf Rang 5.
  • Auf Rang 6 (BR 8.3+) wurden neue Bodenfahrzeuge für die gegnerische KI hinzugefügt.

Flugzeugmissionen

  • In allen[Operation]-Missionen, mit Ausnahme von Missionen für Anfänger, wurden die Respawn-Punkte für Angreifer in der Luft näher an die Ziele der Mission herangeführt.
  • In allen[Operation] Missionen hängt die Haltbarkeit der Bombenzone nun von der Anzahl der verfügbaren Respawns ab (für die Normalisierung des LOBBY-Modus und für Ereignisse, bei denen mehr als ein Respawn eingeschaltet ist).
  • Anderes
  • Die Flugbahn der Kamera, die sich im Hangar um das Fahrzeug herum bewegt, wurde geändert.

Von .com und .ru gemeldete Fehler
Der Fehler beim Nb.Fz. bei der die Auswahl der Sekundärkanone, die die Blockierung der horizontalen und vertikalen Bewegung verursacht hat, wurde behoben. (source).

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