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ARK: Survival Evolved


Gast Jimmie
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ist eigentlich noch niemand auf die naheliegende idee gekommen mit allen druckies auf einen dw server zu gehen und dann mehrere tribes zu machen die sich gegenseitig auf die mütze hauen ? quasi die eierlegende wollmilchsau ? pvp (survival ohne pvp is irgendwie witzlos) aber ohne cheating, grief und shittalk ?

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Fleischpeitsche gehts gut auf EU 278, wir haben dir extra ne neue besorgt die auf ihr Herrchen wartet.
@lunch deine fleischpeitsche lebt ist lvl 40 und steht auf eu pve 278 :)

Ah sehr cool! Leider bin ich die kommende Woche nochmal unterwegs. Wenn es noch gespielt wird, bin ich dann aber wieder da =)

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Also kleines Update von meiner Seite : Server läuft und hat nun erstmal ein Passwort , damit sollten keine Fremden erstmal auf den Server kommen und mist bauen . Das nächste Update von ARK bringt unter anderem Steinzäune und nette Einstellung für Spielerserver :

- Player-Hosted Server control of day-cycle length, and relative lengths of Day & Night respectively! Who wants a 24h real-time RP server? ME!!!!!!!

- Player-server options for which engrams/blueprints are available on a server, how much they cost, how much XP is earned & level XP thresholds, and how much damage players & dinos do respectively. Your primitive-only servers are now possible :)

Komplette Patchnotes die anstehen :

Weekend Patch Notes:

- New Structures: Stone Walls/Fence Foundations (the first of a potential stone tier)

- Fix for Engrams not appearing on characters in some cass

- Notes can now be written at any time not just upon crafting

- "All Passive" whistle

- Vault now will drop rather than be destroyed if its floor is destroyed

- You can now hurt your own unconsciously-taming Dinos in PvE

- Compass Crafting Requirement moved to level 15

- Fixed case of invisible campfires

- Toggle key for Running

- Cosmetics now all weigh 0 KG

- Admin can now kick/ban/list players by SteamID

- Major memory reduction on dedi server (multi-GB reduced)

- Player-Hosted Server control of day-cycle length, and relative lengths of Day & Night respectively! Who wants a 24h real-time RP server? ME!!!!!!!

- Player-server options for which engrams/blueprints are available on a server, how much they cost, how much XP is earned & level XP thresholds, and how much damage players & dinos do respectively. Your primitive-only servers are now possible :)

Upcoming Week Patch Notes:

- Massive Server Perf Improvement / PhysX Bug fix: no more super-slow servers

- Random GPU Driver crash fix: TrueSky

- Client side GPU perf improvements: foliage batching rewrite

- Two new tripwire traps:audio alarm and gas bomb

- Stone structure tier

- Plesiosaurus

- Shastasaurus

- Competitive "Battle ARK Royale" game type

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Momentan gibts Duping Probleme auf offiziellen Servern und laut Aussage von The Right Hand entscheiden sie heute Abend unserer Zeit was dagegen getan werden soll. Ein offizieller Wipe ist derzeit nicht ausgeschlossen, sollte das so kommen such ich mir auch nen private Server auf dem ich nen neuen Tribe hochziehen kann.

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Kann man mir vorstellen das sie da Hardwipen , naja traurig finde ich es nur das ich so hoch bin :I .

Hat jemand schon mal die Großen Waffen wie Sturmgewehr und Raketenwerfer gehabt? Habe die kleinen getestet und nur Flinte wie Karabiner finde ich sinvoll .

Bearbeitet von Scardon
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Die ganzen Feuerwaffen sind so ausgelegt das sie teuer und nur sinnvoll gegen Spieler, nicht aber Dinos sind.

Gegen nicht-Spieler Dino's ist der Bogen die beste und günstigste Fernkampfwaffe. Gegen Spieler Dino's der Bogen mit Tranquillizer Arrows.

Ich hab von nem Schadensvergleich zwischen Assault Rifle und Bogen gelesen im offz. Forum. Da kam der auf den Trichter, das nur die Feuerrate nen wirklichen Unterschied macht, man aber als einzelner Spieler ne gute Woche Material farmen muss um sich überhaupt 200 Schuss Munition zu leisten.

200 Pfeile bau ich dir in 30 Minuten und die reichen locker für 5 Brontos.

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Hardwipe war auf den PVP Servern. Sarcos können endlich schneller tauchen :3 Neuer Wassertank und Steinwälle

Server ist Geupdatet , viel Spass euch ;) . Werde morgen Früh nochmals schauen und dann erst leider gegen 16:00 wieder.

Upcoming Week Patch Notes:

- Massive Server Perf Improvement / PhysX Bug fix: no more super-slow servers

- Random GPU Driver crash fix: TrueSky

- Client side GPU perf improvements: foliage batching rewrite

- Two new tripwire traps:audio alarm and gas bomb

- Stone structure tier

- Plesiosaurus

- Shastasaurus

- Competitive "Battle ARK Royale" game type

Current Version: 178.0

- Official PvP servers one-time Clearance of all old unequipped items (with the exception of blueprints, eatables, notes, and quest items), to ensure fairness after Item Duplication bug exploit. Server admins can enforce this once if they run with this command argument (will only work ONCE on pre-update save games):

ShooterGameServer.exe theisland?listen -ClearOldItems

- Demolition Item Duplication bug fixed

- Argentavis HP reduced by 30%

- Notes now display the first 30 characters of written text as the title of the Note, once something is written on them

- Plesiosaurus preparation...

- C4's now attach properly to structures in some cases where they couldn't

- Reduced probability of Spinosaurus spawns by 30%

- Explosions now do +200% damage to dinos and +50% damage to players

- Sarco and Turtle now dive/climb in water at properly quick speeds (making full use of their move speed)

- Player-hosted servers can now maintain a whitelist of SteamID's who are admin cheat-authorized, and those accounts will automatically be able to use cheats without having to enter enablecheats. When utilizing this feature, no cheat password is utilized.

- Compass Engram moved to level 10, & no longer requires Smithy (is hand-crafted)

- There is now a dedicated keybind for accessing the whistle wheel, which will soon be expanded with emote animations

- Sarco now swims up and down much faster

- Dino Specs now allow painting all saddle color regions, and the specs look thicker

- Steel Vault now has 50% more storage slots

- Rex roar now has a large attenuation range

- Rockets do about 50% more damage

- Spinos no longer lay bronto eggs

- Turtles now regen stamina in water

- Fixed an exploit with accessing inventories over great distances

- Spikewalls can no longer be built nearby enemy core structures

- Fabricators, etc, now show craftable resource counts from their own Inventory even when they are not powered-on

- "Your thing killed something" messages are now in yellow to avoid scaring you

- Server perf resolved, finally! (and an overall perf benefit for everyone). Major PhysX system change. Expected gains of >33%+ on Server in some cases.

- New Structure: Metal Water Tank, stores 500 water and is metal tier.

- New Structures: Stone Walls/Fence Foundations (the first of a potential stone tier)

- Fix for Engrams not appearing on characters in some cass

- Notes can now be written at any time not just upon crafting

- "All Passive" whistle

- Vault now will drop rather than be destroyed if its floor is destroyed

- You can now hurt your own unconsciously-taming Dinos in PvE

- Fixed case of invisible campfires

- Toggle key for Running

- Cosmetics now all weigh 0 KG

- Admin can now kick/ban/list players by SteamID

- Major memory reduction on dedi server (multi-GB reduced)

- Player-Hosted Server control of day-cycle length, and relative lengths of Day & Night respectively! Who wants a 24h real-time RP server? ME!!!!!!!

- Player-server options for which engrams/blueprints are available on a server, how much they cost, what their level-requirements/pre-reqs are, how much XP is earned & level XP thresholds for players and dinos, and how much damage players & dinos & structures do & their resistances respectively. Your primitive-only worlds are now possible :)

- Texture Resolution settings no longer affect Terrain geometry quality

- You can now optionally specify administrators for a server by numeric SteamID, so that only certain specific steam users can have access to the admin commands, and these users do not have to enter an admin password

- If there are multiple bed/sleeping bag points overlapping on the same area on the respawn UI, upon clicking one you will now get a popup list to choose between them more easily.

Bearbeitet von Scardon
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Einfachster Weg an Cementing Paste zu kommen ist es im Gerbirge ne Basis mit nem Mörser zu bauen und sich da am Hang die Steine zu sammeln. Metallstrukturen und Co. fressen Unmengen davon....

Ne Säbelzahnkatze bringt dann mehr Chitin bei als man verarbeiten kann, wenn man Skorpione jagt in Höhlen.

Der Sarco Buff ist episch, endlich ein Landtier das man zum tauchen nehmen kann!

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Finde den Sarco krass OP habe mich mit 5 Megas geprügelt darunter 2 30 und die wurden weggesnackt. Neues Update das man nun Holz und Hatch für den Steinwall nimmt statt Cement.

Lege mit der Flinte alles bis Paras mit 1 Schuss , Stegos und Trikes mit 4 Brachios bis LvL 20 mit 6 :D .

Current Version: 179.2

- Fixed a client and server-side crash involving foliage

:)

179.0

- Only Wood, Thatch, and Stone required for Stone Walls/StoneFoundation now

- Fixed problem connecting to various servers, was a silly data networking mismatch

- Fixed issue with player growing... large... upon falling unconscious from dino such as Turtle (very amusing ;)

- Spawn Point UI will no longer improperly list buttons for beds that are on cooldown

- All pipes are now considered "foundation" and will not fall apart if a piece is destroyed

- Server admins can now adjust the following values:

* The Amount of overall dinos

* The damage & resistance of tamed vs untamed dinos respectively

* The relative weight of each dino species and maximum caps of each dino species per zone

* The speed of taming

* The speed of harvesting and a multiplier for how much resources are earned (overall, not per resource yet)

* The amounts of player and dino stamina draining respectively

* The amounts of player and dino food draining respectively

* The amounts of player water draining

* The speed of player and dino natural health recoveries

* The time of Structure open-demolish on PvE (soon this will be per-structure class, but currently is global)

178.2

- Fixed size of new bookcase model

;)

178.1

- Fixed issue with player stats increasing upon rejoining the game (server-side fix).

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so patch 180 is drauf und gab direkt lustige rubberband errors.

dazu kommt, und das wird morde, der gestern experimentiert hat bestätigen können... was das lag angeht haben aktuell die private server meilenweit die nase vorn vor den official, allein schon aufgrund dessen, dass die offiziellen eu server in den vereinigten staaten stehen.

dazu kommt, dass durch den lag und das rubberbanding die dinos mehr oder minder fast komplett immer an einem vorbeilaggen. entsprechend hat man direkt am anfang als level 1 kein problem mit 2-3 schlägen nen dilo ko zu prügeln z.b.

auf den lagfreien private servern gestaltet sich das etwas schwieriger, da wird man auch schnell mal gefressen. darüber hinaus sind die offiziellen server recht easy eingestellt, was fetteres als level 30 habe ich da noch nicht gesehen.

wer also aktuell drüber nachdenkt anzufangen, easy mode is aufm official server, muss allerdings mitm lag leben.. und wenn man was anspruchsvolleres sucht, dann muss man sich einen entsprechenden private server suchen und dort spielen.

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